Alexandra’s Blog

Archive for February 14th, 2008

Incercand sa imi tin promisiunea facuta ieri aceluiasi prieten cu care am avut discutia relaxanta,am urmarit emisiunea AutostradTVR de pe canalul TVR2.Aceasta emisiune de joi pana duminica de la ora 16:30 cu Andreas Petrescu si Eda Marcus.Desi TVR-ul nu se afla printre canalele mele de televiziune favorite,ca sa imi tin promisiunea m-am uitat.De murit nu am murit sunt inca vie…

E interesanta emisiunea,mai ales daca au si cei doi neuroni necesari cu care pot sa inteleaga,sa asimileze informatia si sa o dea mai departe…Gluma sau nu,este o emisiune pentru intelectuali adevarati nu pentru “wanna be’s”…Daca o veti urmari probabil veti observa ca sunt subiecte,care poate au fost abordate si in alte emisiuni,dar care nu sunt aduse in prim plan de media,pentru ca nu sunt importante.Eii bine unul din subiectele abordate in prima parte a emisiunii a fost legat de carti.Nu va luati cu mainile de cap ca nu musca nimeni,si mai ales cartea.Sunt intru totul de acord,cum ca exista snobi,care cumpara carti doar de dragul de a da bine in casa,pe post de decoratii.Si daca ii intrebi de vreo carte citita se uita la tine de parca vorbesti limbi straine…Intr-adevar pt snobii ce cumpara carti pe post de ornamente,chiar este o limba straina,o carte citita.Desi nu cred ca este corect sau poate este,modul meu de ai numi pe cei ce cumpara carti doar ca sa aiba ce sa stearga de praf,SNOBI.O fi oara,cuvantul potrivit?cuvantul adecvat?Fie ca e sau nu se potriveste realitatii din ziua de azi…de maine…si de ce nu si de cea din viitor.

Bun,dar sa trecem peste acest mic impediment,numit snob,sau cum vreti voi sa il numiti.Nu o sa sar peste acest subiect,legat de carti,pentru ca mi se pare interesant.Acum sa va intreb,stiti de ce,nu mai cumpara lumea carti?Sa fie oare pentru ca unele carti nu au un pret accesibil?Sa fie de vina oare faptul ca o anumita categorie de persoane,au deja in biblioteca,carti pastrate cu grija de la bunica,strabunica sau alte rude pastrate cu grija….?Sa fie oare de vina,vanzatorii ambulanti,pe care ii gasim si la Universitate,si la metrou la Tineretului,si care cel mai probabil vand carti din bibliotecile personale pentru a face un ban?Sa fie din nou,de vina …excesul de libertate,accesul nelimitat pe care il avem de a lua informatii mult mai usor de pe internet,cu un pret mult mai mic?Ce oare…a adus “Cartea” in stadiul acesta aproape inexistent.Am si eu multe carti,de la bunici,pastrate cu grija atat de ei cat si de mine,dar recunosc,sunt multe pe care nu le-am citit si nici nu am cum…Dar probabil voi avea tot timpul din lumea asta sa le citesc.Bunica mea mi-a insuflat,placerea de a rasfoi o carte,de a o intelege,de a studia…Nu stiu cat de bine sau nu e lucrul asta,pentru pt majoritatea tinerilor…cititul este o corvoada…E…uite asa sar eu din una in alta,cu referire la subiecte.Stau si ma intreb..atunci cand ne decidem sa cumparam o carte,o facem oare din obligatie?Sau pentru ca titlul ne atrage,desi nu are nici o legatura cu ce scrie inauntru?Sau,de ce nu,pentru ca are un ambalaj frumos..Tind sa cred,ca ultimele doua intrebari pe care mi le pun eu,sunt raspunsurile…Marketingul face totul,chit ca,poate cartea in sine este un nimic,si credeti-ma sunt multe carti care….desi au pagini sunt goale…In concluzie,carti ambalate frumos…cu pagini goale…

 p.s Va recomand sa urmariti aceasta emisiune..De joi-duminica de la 16:3o pe TVR2

In ultima vreme, Ziua Indragostitilor a fost adoptata  si pe meleagurile noastre.Tinerii sunt incantati ca exista si o zi a lor, a indragostitilor, un prilej de a sarbatori impreuna cu cel (cea) iubit(a). Desi mai sunt voci care spun ca nu este o zi specifica tarii noastre, ea prinde radacini tot mai adanci cu fiecare an ce trece.

Multi dintre noi ne intrebam desigur cine a fost Valentin si care sunt originile acestei sarbatori. Exista mai multe versiuni ale acestei istorioare, care imbinate au nascut o legenda: legenda Sfantului Valentin. Ziua de 14 februarie a ramas o zi speciala in care il sarbatorim pe Sfantul Valentin. Aceasta se intampla cu o zi inainte de festivalul pagan in care se sarbatorea dragostea. In 496 Papa Gelasius schimba Lupercalia de la 15 la 14 februarie in incercarea sa de a stopa aceasta sarbatoare pagana. Biserica intelege ca nu este nimic rau in a sarbatori dragostea, ci doar elementele pagane care aduceau o insulta la adresa divinitatii. Lupercalia s-a sarbatorit in continuare, dar aceasta a ramas marcata ca ziua Sf.Valentin. Astfel, Valentin a inceput sa fie cunoscut ca fiind protectorul indragostitilor. Se spune ca Valentin a fost un preot roman martirizat  in timpul persecutiei lui Claudius in anii 269-270 d.c. Tanar fiind, Valentin ii ajuta pe crestini in vremurile persecutiei. El a fost prins si bagat in inchisoare, unde a devenit un propovaduitor. Tocmai de aceea a fost condamnat la moarte la data de 14 februarie-269. In timpul cat a stat in inchisoare el trimitea mesaje de imbarbatare prietenilor spunandu-le “Amintiti-va de Valentin” si “Va iubesc”.O alta varianta ne spune ca Valentin a fost un preot care casatorea cuplurile in secret, impotriva legii date de Imparatul Claudius care interzisese casatoria. Si in aceasta poveste el a fost dus la inchisoare deoarece refuzase sa treaca la credinta in zeii pagani. In inchisoare, el se imprieteneste cu fiica temnicerului pe care o convinge sa creada in Dumnezeu. In ziua executiei sale–14 feb. 269, Valentin scrie o scrisoare de dragoste fetei temnicerului, pe care nu o semneaza.Un lucru cert, ramane totusi faptul ca a existat un preot cu numele de Valentin, care a fost executat pentru credinta sa in Dumnezeu.Cand avea loc Lupercalia, sarbatoarea pagana, se obisnuia sa se scrie numele tuturor fetelor nemaritate, care apoi se introduceau intr-o cutie. Fiecare barbat extragea cate un astfel de biletel, iar fata aleasa devenea iubita lui pentru un an intreg. O practica similara a prins contur incepand cu secolul al 14-lea. In ziua de 14 februarie fiecare baiat alegea o fata care-I devenea iubita pentru o zi.  Aceasta se facea pentru a corespunde cu credinta ca imperecherea pasarilor (simbolul primaverii) are loc de ziua Sf. Valentin.Mesajele trimise intre cei doi indragostiti in aceasta zi sunt predecesoarele Cartilor postale de Ziua Indragostitilor din zilele noastre. Cartile postale cu dedicatii speciale au aparut de abia in 1780. Ele au avut un mare succes in Germania unde erau numite “cartile prieteniei”.  Prin urmare, se cade ca toti  crestinii sa sarbatoreasca aceasta zi? Bineinteles. Cu toate ca nu suntem foarte siguri cine a fost Valentin, aceasta este totusi o zi speciala in care ne putem exprima dragostea fata de cei dragi, mai mult decat de obicei, si nu doar singura zi din an in care sa iubim..

!!Preluat de pe siteul http://www.desprecopii.com/info.asp?id=820 !!

Eee astazi am chef sa scriu,despre ce anume nu stiu,nu am un subiect anume pe care vreau sa il abordez.Doar ce imi trece prin minte,si daca nu va place ce imi trece mie prin minte,asta nu e problema mea..Aseara am avut o conversatie cu un prieten,care m-a linistit.De ce oare aveam nevoia sa fiu linistita,asta va intrebati probabil.Ei un bun motiv ar fi ca aveam nevoie sa vorbesc cu cineva,iar conversatia in sine a fost mult mai buna,decat orice aromaterapie sau masaj.Sunt obosita,somnoroasa,pentru ca am fost la un party aseara.Desi m-am bagat in pat in jur de ora 6dim cand am ajuns acasa,am reusit sa ma trezesc la 10 si un pic,a fost un miracol….Sunt plecata cu gandurile departe,si nu are nici o legatura cu Valentine’s Day sau dragostea,pur si simplu discutia de care ziceam mai devreme,a adus noi semne de intrebari in viata mea,lucruri pe care le gandisem,dar nu le aprofundasem.Am avut multe intrebari,si deasemenea multe raspunsuri…Raspunsuri pe care,culmea,mi le-am dat chiar eu,lucru la care nu m-am gandit niciodata…Eiii si asa am descoperit ca exista raspunsuri pt orice lucru de pe lumea asta,si din nou raspunsurile le gasim in noi insine,si des avem si aveti momente in care incercati sa gasiti raspunsuri la intrebarile pe care le aveti,si care va macina…Poate ar fi cazul sa aveti o conversatie,discutie cu cineva …si nu stati sa va ganditi inainte ce sa spuneti….let the discussion flow..be yourself…E probabil ar trebui sa scriu acest post in engleza,spaniola,sau in orice alta limba straina pe care o pot folosi,pentru ca sunt mii de chestii care imi vin in minte….Oricum ar fi…am ramas cu gandurile pierdute in conversatia avuta…mi-a prins bine,dar s-au nascut alte intrebari..la care voi avea raspunsuri…in curand…sper!


Copyright © 2008 Alexandra-Toate drepturile rezervate

Pages

Calendar

February 2008
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

Fotografii

Blog Stats

  • 186,895 hits

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Copyright © 2008 Alexandra -Toate drepturile rezervate