Alexandra’s Blog

Egoismul…o masca?

Posted on: February 15, 2008

Mi s-a spus,de curand ca sunt putin egoista..Sa fie asa?Ce inseamna oare egoismul?Pentru a clarifica putin,idea de egoism va dau o definitie:EGOÍSM s.n.” Atitudine de exagerată preocupare pentru interesele personale şi de nesocotire a intereselor altora.”Nu imi aduc aminte ce anume din conversatia avuta,ce a dus spre aceasta concluzie,cum ca sunt egoista…Si cred,cred ca da.A avut dreptate persoana in cauza.Sunt egoista,cateodata,uneori…dar nu mereu.De ce sunt egoista?Sunt egoista,da,recunosc.De ce?Desi nu cred ca toate lucrurile mi se cuvin,nu sunt buricul pamantului,sunt de parere ca,lucrurile pentru care am muncit din greu,imi apartin.De fapt ce este egoismul?Egoismul este omniprezent,si in viata profesionala si in cea sentimentala.Egoism?In iubire..?Pai cum e asa ceva posibil..?Pai hai sa vedem,cum e posibil..Iubiti->nu vreti sa suferiti->deci sunteti egoisti.Natura omului,este de asa maniera incat suntem si egoisti,disimulam egoismul,da,dar el exista…

Nu m-as fi gandit niciodata ca eu,pot fi “catalogata” drept egoista.E acum nu va imaginati cine stie ce…Dar sunt egoista,decat sa sufar eu,mai bine sufera altii.O fi bine?In mod cert,NU !Daca altii sufera,lovindu-se de egoismul meu,asta inseamna ca nu sufar nici eu?DIn nou,NU !Si eu sufar,si ei…dar dau impresia ca nu sufar..Totul e o masca,si nu sunt singura ce o poarta.Poate nu stiu cand sa renunt la aceasta masca,sau nu stiu inca prea bine,cu cine sa o folosesc…Poate e cazul sa imi scot masca.Desi impactul cu suferinta va fi mult mai puternic…dar suferinta nu poate fi ocolita,indiferent de mastile pe care le poti…CU totii purtam o masca….

Voi ce masca purtati?

1 Response to "Egoismul…o masca?"

Cred ca trebuie sa nu te mai iti pese de parerile altor persoane caci ele nu te cunosc asa cum te cunosti tu !
Nu trebuie sa existe o scuza pentru egoism … si eu cred ca sunt “egoist” dar nu ma scuz :))
“Egoism?In iubire..?” Da exista ! E cam greu de explicat si din pacate trebuie sa il simti pe pielea ta sa iti poti da sema ca exista.

Ce masca port ?
Cred ca mai multe care sunt greu de definit .😐
Depinde de situatie si de cele mai multe ori o scot cand cunosc o persoana destul de bine sau pun alta :))

Leave a Reply

