Alexandra’s Blog

Regrete sau morala?

Posted on: February 15, 2008

Nu cred ca sunt singura,care de cele mai multe ori,regreta si fiti atenti,ceea ce nu a facut.Putine dintre persoanele pe care le-am cunoscut de-a lungul vietii,fac acest lucru.Probabil stati si va ganditi,cei ce nu ati facut niciodata asta,cand spun asta ma refer la a regreta ce nu ai facut,cum o mai fi si asta.Se stie deja,ca 90% din persoane,aici generalizez si nici nu am facut nici un studiu pe vreun esantion,regreta ce au facut.Mi s-a intamplat de multe ori in viata sa regret ce nu am facut…Fie ca a fost voorba de vreo sansa care si-a facut aparitia in viata mea si pe care am ales sa nu ii dau curs,fie ca era vorba de viata sentimentala (care in momentul de fata nu exista,de ce?intr-un post viitor probabil voi discuta).Se spune ca mai bine regreti ce ai facut,decat ca nu ai facut…O fi si asta adevarat,nu pot sa spun ca nu,dar intervin si aici alte mici probleme…Ce probleme?Fie ca “regretul” este legat de viata sentimentala,privata,fie ca apartine vietii profesionale,el exista.El reprezinta un sentiment,pe care il detinem,in paleta noastra larga si complexa de feelings.O fi oare bun?Oare acum,cand cititi,ce scriu…va ganditi la ce regrete aveti?Postul acesta nu este scris pentru a va aduce aminte de regretele pe care le aveti,fie ca ati facut un anumit lucru sau nu.E scris,pentru ca de ceva vreme,aducandu-mi aminte de bunica mea, (main subject),am inceput sa am regrete,cum ca nu am stat suficient timp cu ea,pana sa moara,eram prea ocupata cu nebuniile mele..Dar nici sa va intristati nu vreau,vreau ca ceea ce scriu sa fie simplu,usor de inteles pentru toata lumea…Nu vreau sa fac uz de cuvinte foarte “spectaculoase”,pe care s-ar putea sa nu le intelegeti..(Nu sunt vreun geniu sau ceva)..pur si simplu,am impresia cel putin in ultima perioada,ca posturile mele sunt pe placul tuturor…Deci e  mai bine sa regretam ca am facut ceva,decat ca nu l-am facut?E mai bine sa regretam?Sau sa mergem sa indreptam,ceea ce nu am facut…E mai bine sa traiesti cu regretul ca …poate alegerea pe care ai facut-o,nu prima oara ci a doua,a fost gresita?Sau poate a fost alegerea corecta?Regret multe lucruri pe care nu le-am facut…de ce le regret?Pentru ca acum am mii de intrebari in minte,care imi dau tarcoale..si ma intreb cum ar fi fost…?Oare cum…..???

5 Responses to "Regrete sau morala?"

bună întrebare…cum e mai bine? să regreţi ce ai facut sau ce nu ai îndrăznit să faci? ai uitat totuşi să spui ceva…există un procent din 100% în care e indicat să-ţi urmezi instinctul şi să alegi prima opţiune care îţi vine în minte.

Sincer eu sunt persoana care regreta ca a facut ce nu trebuia si ca nu a facut ce trebuia … e foarte greu sa te multumesti pe tine ! Iti recomand sa nu te mai gandesti in felul: “ce ar fi fost daca…” cea ce conteaza e prezentul care nu poate fi judecat prin presupuneri si sincer nici macar trecutul.

preocupati de vorbe vom regreta ca nu am facut mai mult . prea multe vorbe nu au sens cateodata.

niciodata nu putem fi siguri ca am luat decizia corecta…uneori regretam ce am facut, alteori ceea ce nu am facut…rareori suntem multumuti de deciazia luata intr-un moment crucial al vietii…Insasi viata e o loterie…nu stii niciodata daca vei pierde sau castiga…Si eu sunt adepta vorbelor “Mai bine regreta ce ai facut decat ce nu ai facut”…dar uneori mi-e teama sa fac anumite lucruri care i-ar rani pe altii … Nu putem sa ne castigam fericirea calcand-o in picioare pe a altora… E foarte complicat sa-ti construiesti propria fericire independent de ceilalti…depindem de multe persoane, de multi factori si de cele mai multe ori ne gandim la cei din jur…oare ei merita sa ii ranim pentru triumful nostru personal, merita sa fim egoisti?

si ai dreptate…regretand ceea ce nu am facut, ramanen cu intrebari care ne macina. si eu am astfel de intrebari la care nu voi gasi niciodata raspunsul dar asta face parte din viata…Viata nu e un camp de trandafiri…mai sunt si multe burieni imprejur…important e sa gasim puterea de a trece peste momentele grele in care tot felul de intrebari interioare si incertitudini ne distruge cate putin dar sigur. As fi superb sa putem spune”ei si!n-am facut acel lucru…ce-mi pasa” dar nu putem…

Leave a Reply

