Alexandra’s Blog

Siguranta si incredere in…..cine stie?

Posted on: February 15, 2008

 Siguranta si incredere in…..cine stie?In cine?In NIMENI !!!Nu imi vine sa cred,pe orice canal as da aud,de alte persoane care s-au sinucis.Vreau sa va spun ca acest fenomen ia amploare,cred ca in ultimele 6 luni am auzit numai de sinucigasi.Bun.propun ca acest post sa il incep cu definitia “Suicidului” :Suicidul (de la „sui” – de sine si „cidium” – omorâtor) semnifica „orice caz în care moartea rezulta direct sau indirect dintr-un act pozitiv sau negativ, facut de victima însasi, care stie ca trebuie sa produca acest rezultat” (E. Durkheim, 1993). Sinuciderea este actul de disperare al unui om care nu mai doreste sa traiasca.
 Dupa Larousse-Dictionar de psihologie (2000), sinuciderea este ace actiune de a-si lua singur viata, în mod voluntar, cel mai adesea pentru a scapa de o situatie devenita intolerabila.
 Suicidul comporta si o definitie operational-psihologica în virtutea careia „suicidul este un act uman de încetare din viata, autoprodus si cu intentie proprie” (Schneidman, 1980).
 Suicidul este actul prin care un individ îsi provoaca el însusi moartea.”

A innebunit lumea,Doamne…Ba crime,ba sinucigasi…De ce am vrut sa ma apuc sa scriu despre acest subiect,de altfel foarte mediatizat,si nu destul,spre deosebite alte subiecte care nu au o legatura directa cu relatiile dintre oameni si anturajele lor.Am fost astazi in cartierul Berceni,unde locuieste bunicul meu,si in fata cinematografului,am vazut o poza cu baiatul care a fost injunghiat mortal in acelasi loc.Nedumerita si curioasa,intrebandu-ma de ce a fost pusa o poza a unui baiat in locul afisului cu numele filmului ce urma sa ruleze la cinematograful Cultural,am traversat si m-am dus sa citesc si eu afisele lipite pe stalpul din spatele magazinului de ziare(este in fata cinematografului)…..O my gooooood !!! AM ramas trasnita cand am vazut,ca in cartierul in care imi petreceam eu vacantele atunci cand eram mica,si in care mi-am petrecut multa vreme,un cartier de altfel linistit,s-a intamplat crima asta abominabila.Eu vazusem ieri,la Otv,emisiunea in care se vorbea de crima respectiva,dar prinzand doar un fragment din respectiva emisiune,nu am stiut ca moartea acelui baiat tanar avusese loc in Berceni..Nu mare mi-a fost uimirea,cand ajunsa acasa,sora mea si prietenul ei mi-au spus,ca baiatul care a murit,era iubitul unei colege de clasa a lor…Sa lesin nu alta..Am ramas cu gura cascata!!!

EEe atunci m-am decis sa scriu despre fenomenul asta,suicid si despre crima.E inadmisibil ca intr-un oras,Bucuresti,ce se vrea a fi capitala europeana,sa se intample nenorocirea asta,nu ca ar fi fost prima care a avut loc.Pai bine,mey fratilor,voi,politisti care chipurile aburiti lumea cu sloganul vostru “siguranta si incredere”apai unde dracului ati fost voi,cand baiatul ala era ucis?Si nu doar el.Dar acum vorbesc de Andrei,daca nu cumva ii gresesc numele..Siguranta si incredere…Asta lipsesc din Romania cu desavarsire.Murim,omorati de derbedei si voua va arde de masini noi,cazul Elodia sau mai stiu eu ce.Va doare-n cot asta e,si sper sa va doara,ca e nasol rau!!!Nu mai poti sa iesi pe strada,ca stai cu frica in san,sa nu bage careva cutitul in tine,sa te violeze,sa te impuste sau sa intru ca “ahtiatul de viteza” cu masina in tine,si sa mai si fuga,ca e mai la moda sa fugi de la locul accidentului decat hainutele de firma…Mi-e in locul vostru mi-ar fi rusine sa mai apar la tv si sa dau declaratie,cum ca pentru solutionarea cazului din discutia asta,nu ajuta nimeni…De ce nu ajuta nimeni?Ca nu o sa va ajute nici dracu (scuzati expresia)pentru ca le e frica oamenilor…Ce protectia anonimatului?Alta porcarie..O sa scape criminalul cum s-a intamplat si alta data?De ce?Din lipsa de dovezi…Lipsa de martori..Desi exista si martori oculari,a caror contributie a dus la realizarea portretului robot al criminalului.Nu as fi scris niciodata despre un asemenea subiect,dar din nefericire ne confruntam cu el,fie direct fie indirect in fiecare zi…M-au innebunit atatea stiri,in care se vorbeste ba despre o crima,ba despre vreunu care s-a sinucis,din dragoste…Am impresia cateodata,ca cei ucisi,se arunca singuri in gura lupului…O sa ajung sa imi fie frica sa ies pe strada…As fi egoista sa spun,ca cei ce vad asemenea fenomene inumane care au loc,oriunde in tara…sa spuna ce au vazut.Oamenii nu pot fi obligati,dupa cum spune o scurta povestioara “Un soldat aflat pe campul de lupta,avea de ales intre a-si ucide inamicul si a fi el insusi ucis.Acesta a spus :”DECAT SA PLANGA MAMA,MAI BINE SA PLANGA MASA”!Da este mult egoism.dar un egoism provocat de dragoste…Nu poti obliga omul,sa “isi semneze sentinta la moarte”,nu stiu cat de corecte sunt cuvintele pe care le-am folosit inainte,dar sunt reale….Cuvantul la ordinea zilei este TERIBILISM….de ce fac pustii asemenea grozavii?Sunt atatea explicatii..cum ca ce invata din familii…prostii,nici o mama sau un parinte intreg la minte nu i-ar pune copilului un cutit in mana si sa ii zica “Du-te mama si omoara pe careva”….Sa fie de vina filmele violente,dare depasesc limita de violenta pe care ar trebui sa o vada un copil?Anturajele…alta idee…ee asta ar fi un raspuns mult mai potrivit,pentru ca daca,un pusti/pustoaica se baga in anturaje dubioasa,sansele  ca sa mai iasa de acolo intreg/a  sunt NULE.Bravo ati ghicit…

Ce ne facem oameni buni?O sa ajungem sa murim pe strazi.Dramatizez mult,dar asta e situatia in care ne aflam.Am luat-o razna din cauza mediatizarii acestor cazuri,din atata libertate de exprimare,libertatea de a face lucruri la care nici nu am visat pana acum…Libertatea UCIDE din pacate…

2 Responses to "Siguranta si incredere in…..cine stie?"

Sinuciderea exista de mult timp si este direct proportionala cu gradul de integrare al indivizilor in societate. Urbanizarea si tehnologizarea are ca efect pervers “distrugerea” relatiilor dintre indivizi.
Mass media greseste foarte mult ca promoveaza pe canalele informationale sinuciderea doar pentru audienta sau pentru a umple spatiul gol dintr-un ziar. Omul invata din exemple fie ele negative sau pozitive. In momentul in care vezi la tv mai multe cazuri de sinucidere incepi sa ajungi sa consideri sinuciderea ca pe o optiune.

povestioara era alta… decat sa planga mama mai bine plange mama ta dar oricum felicitari😉

Leave a Reply

