Alexandra’s Blog

Rolul…

Posted on: February 19, 2008

In utima perioada am fost sa vad,cateva spectacole de teatru.Iar acum cateva zile,am urmarit o piesa,pe care o mai vazusem odata.Pentru ca stiam deja toate replicile,scenele..piese mi s-a parut “boriingggg” adica plictisitoare.Prima oara cand am vazut-o,eram fascinata de piesa,de actori,replicile mi se pareau un deliciu.Ei a doua oara,dupa cum v-am spus,ma uitam la ceas si asteptam sa se termine.Plictisindu-ma de moarte,uitandu-ma ba la pereti,ba la ceas…S-a aprins un beculet.Ca in desenele animate.

Hi hi hi…dracusor ce sunt…(nu ma gandeam la prostii,desi voi da :p)ma intrebam,ce este dincolo de actor,de omul pe care il vad pe scena,transpus in diferite stari emotionale,acum e fericit,apoi violent…si  mai apoi plange.Putini din actorii pe care i-am vazut,au aceasta capacitate,sau abilitate cum vrei sa o numesti,de a trece foarte repede de la ras la plans…Stateam si ma intrebam…aceasta calitate de trecere de la o stare la asta,se datoreaza oare,si acum ma refer la tristete,lacrimi…Oare amintirile negative,reusesc sa atinga acea coarda sensibila,care le poate transforma in lacrimi.

Dupa aceasta intrebare,a mai aparut una…ce se ascunde dincolo de rolul pe care il are actorul?desi…nu doar actorul joaca un rol,viata insusi este un rol..Dar sa revenim…Mi-ar fi placut sa am o conversatie cu un actor,sa aflu ce il motiveaza,ce simte atunci cand e pe scena,cand interpreteaza,unde ii fuge mintea atunci cand plange,rade,moare….

Cred ca si voi v-ati intrebat asta de multe ori..Si daca nu ati facut-o pana acum,ar fi cazul.Rolul actorului,e transpunerea vietii….pe o coala de hartie,apoi pe muzica,pe replici,in lacrimi si in zambete.Asta este si viata,un amalgam de zambete,lacrimi,replici,muzica si vise….

Leave a Reply

